2014. december 11., csütörtök

Karácsonyi ajándékötlet: házi készítésű körömágyápoló balzsam

Sziasztok!

Most a lakkos témától kicsit elrugaszkodva - de nem teljesen attól függetlenül - egy nagyon hasznos kis házilag elkészíthető kencéről írnék. Itt a tél, a hideg idő, és a sok kézmosás kiszárítja a bőrünket, és az igazán tápláló kézkrémek csillagászati árban vannak. A Burt's bees Cuticle Balm-ról már biztosan sokan hallottatok, ez állítólag az igazi csodaszer a száraz körömágybőr ellen.
Én ennek próbáltam egy változatát elkészíteni, bio alapanyagokból, tartósítószer mentesen.

Hosszas utánaolvasást követően a Cosmio webáruháza mellett döntöttem, ahol minden alapanyagból kapható finomított, dezodorált (tehát kevésbé erős illatú, illetve natúr verzió.
Mivel ekcémás a bőröm, abban biztos voltam, hogy jojobaolajat és argánolajat akarok tenni a krémbe, ugyanis ezek az olajak nagyon jók az ilyen bőr ápolására.

Beszereztem tehát a követketőket, mindből bio minőséget:
agránolaj
jojobaolaj
kókuszolaj
e-vitamin
méhviasz
kakaóvaj
shea vaj
avocadin
citromolaj
emulsan


ha az összevalók megvannak, következhet az adagok kimérése, nekem a következő recept vált be: 


20g kakaóvaj
10g méhviasz
48g shea vaj
16 csepp citromolaj
4 fogpiszkálohegy avocadin
8 db emulsan gyöngy
2 ek jojobaolaj
20 ml kokuszolaj
1 ek argánolaj
20 csepp e-vitamin

A kakaóvaj, és a shea vaj hőre nagyon érzékeny növényi zsírok, és túlhevülés esetén hajlamosak kikristályosodni, vagy többé meg nem szilárdulni, ezért a méhviasz olvasztásával kell kezdeni a dolgot. Úgy kell készíteni, hogy egy vízzel teli kis lábasba állítjuk a teljesen tiszta, keveréshez használt üveget, takaréklángon melegítjuk a vizet, és szépen elkezdjük kevergetni. Ha a méhviasz felolvadt, mehet bele a jojobaolaj, kókuszolaj és az emulzió készítéséhez az emulsan. A teljesen olvadt keverék alatt elzárjuk a hőforrást, és a shea vajat apránként, kevergetve felolvasztjuk. Ezután jöhet a kakaóvaj is. Ha már túl hideg lenne a keverék, a vizet melegítsük újra, és a felmelegítés után állítsuk bele a keveréshez használt edényt, ne közvetlenül a keveréket melegítsük a vízzel. Ezután mehet bele az avocadin, e-vitamin, és citromolaj. Addig keverjük, amíg homogén nem lesz a folyadék, majd kitöltjük tégelyekbe. Nekem ebből a receptből 11 db 15 ml-es tégelynyi lett, két alkamommal is, de amikor nem mértem ki mindent, hanem rutinból próbáltam, csak 10 tégely lett :)

A kihűlést nem szabad sürgetni, magától kell kihűlnie, ne tegyétek ki hirtelen hidegnek. És a kakaóvaj sajátos szerkezete miatt a rendes állaga a krémnek csak kb két nap múlva alakul ki, ezért érdemes tényleg félretenni őket, és rájuk se nézni.
Az állag egyébként kristályos marad, ami a bőrre kenve nagyon hamar olajosra olvad. A végeredmény az alábbi fotókon látható.
tégelyből kivéve, és a bőrre kenve





 méhviasz (kicsi pasztillák) és kakaóvaj (nagy pasztillák)



avocadin

7 megjegyzés:

  1. Köszi a receptet Suzie! Én nagyon szeretem ezt a balzsamot, sokat javult a bőröm, amióta használom. A diszkrét citrom illata pedig szerintem sokkal finomabb, mint az agyonillatosított bolti krémeké. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök neki, hogy szereted, és be is vált, Erika!
      Azóta ezt a verziót nem készítettem, csak a csokiillatú nyers kakaóvajasat, fél adag citromolajal, de más esküszöm hiányzik az illata :)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Szívesen! csak egyszer igényel nagyobb beruházást, utána már lehet készíteni az adagokat. Mondjuk a kókuszolaj, meg az e-vitamin ami jobban fogy, abból megint fogok újrarendelni, de a többiből kifért még kb 30 tégely.

      Törlés
  3. Köszi a receptet! pont mostanában szerettem volna elkérni, látod kitaláltad, hogy miről írj ;) Még egyszer köszi <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szívesen! remélem bevált Neked is a cucc!

      Törlés
    2. Be, abszolút, pont ezért akartam receptet is kérni :)

      Törlés